Вівторок, 25.02.2020, 08:54

Ви увійшли якНевідомий
Група "Гости"Вітаю Вас Невідомий



меню сайту
Он-лайн сервіси




Інтерактивна таблиця Менделєєва


Захист прав дитини
Національна дитяча гаряча лінія

педагогічна преса








статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Методична робота » Освітні матеріали

Психологічний тренінг
[ Викачати з сервера (48.8 Kb) ] 28.10.2015, 13:32

У ПОЛУМ’Ї ПРОФЕСІЇ

(семінар-тренінг для педагогів)

МЕТА: ознайомити педагогічних працівників з особливостями професійного та емоційного вигорання педагога; формувати вміння самодіагностувати прояви «професійного вигорання» та фактори, які його зумовлюють, вибудувати стратегію поповнення запасів «емоційного палива»; розвивати вміння та навички подолання негативних наслідків стресових ситуацій; сприяти емоційному розвантаженню з метою підвищення рівня самооцінки та самоповаги.

         ЗАВДАННЯ:

  • зробити теоретичний аналіз досліджень феномену професійного вигорання, його проявів, причин, стадій професійного вигорання;
  • провести діагностику педагогічних працівників щодо рівня емоційного вигорання (за методикою К.Маслача та С.Джексона);
  • визначення шляхів його профілактики та подолання;
  •  надати практичні поради щодо боротьби з професійним та емоційним вигоранням.

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютерна презентація, ватман, паперові «зерна» і «колосся» для «засівання нивки», психолого-педагогічні рекомендації, аркуші паперу форматів А4, АЗ, фломастери, маркери, ручки, стікери, коробка із дзеркалом.

ХІД СЕМІНАРУ-ТРЕНІНГУ

         І. Вступна частина

Доброго дня всім шановні колеги! 

1. Самопрезентація «Чарівне озеро»

Мета: зняти психоемоційне напруження учасників.

Шановні колеги, прошу всіх розслабитися та заплющити очі... Зараз ви передаватимете одне одному скриньку із «чарівним озером». Той, хто отримує її, розплющує очі і зазирає всередину. Там, у маленькому «чарівному озері», ви побачите най унікальнішу та найнеповторнішу людину у світі. Усміхніться їй і скажіть комплімент.

         2. Притча

Хочу розпочати семінар з однієї притчі.

«Одна молода жінка дуже  багато часу віддавала своїй роботі. Вона виконувала її швидко і якісно, але при цьому скаржилася на те, що не встигає зробити за день все те, що запланувала. Почув її скарги старець, який проходив повз та й каже:

- А ходімо зі мною – може я зможу допомогти вирішити твою проблему. Але спочатку зроби ті свої справи, без закінчення яких неможливо відправитися у далеку дорогу. Як зробиш – поклич мене.

Жінка подумала зовсім небагато і  відповіла:

 - Я вже готова».

3. Вправа «Асоціації».

Які асоціації викликає у вас слово «робота»? (Обговорення).

 ІІ. Основна частина

4. Інформаційне повідомлення

Дійсно, щоденна робота педагога є досить великим навантаження на психіку, тому що  увесь час перед ним стоять нові й складні завдання, без часу на обміркування або розрахунку найбільш вдалого рішення.

Створюючи для учнів умови емоційного комфорту, турбуючись про їх здоров’я, розвиток та безпеку, педагоги буквально «згорають» на роботі, частіше за все забуваючи про свої емоції, які «тліють»  і з часом перетворюються у «полум’я».

Емоції можна назвати одним з основних інструментів педагогів. Дуже важко протягом багатьох років підтримувати цей інструмент у робочому стані та зберігати позитивний емоційний діалог з учнями, батьками та колегами.

Тема нашого сьогоднішнього заняття — «У полум'ї професії». Ми будемо вчитися самодіагностувати прояви «професійного вигорання» та фактори, які його зумовлюють, вибудовувати стратегію поповнення запасів «емоційного палива».

За Міжнародною класифікацією хвороб (МКХ) виділяють навіть окремий стан — «професійний стрес», одним із наслідків якого є «синдром професійного вигорання».

Емоційне вигорання – це синдром, який розвивається під впливом хронічного стресу і постійного навантаження, що призводить до виснаження емоційно-енергетичних та особистісних ресурсів людини.  Емоційне вигорання виникає в результаті накопичення негативних емоцій без «розрядки» або «вивільнення» від них.

Так само як вогнище поступово по­глинає все, професійне вигорання відбувається не одразу. Бувають ситу­ації, коли впродовж тривалого часу не­можливо точно сказати, що є найбільш вагомою причиною зниження якості життєдіяльності педагога.

Одним із найбільш важливих пускових механізмів професійно­го вигорання є звуження особистісного простору та інтересів до професійної діяльності.

Категорія: Освітні матеріали | Додав: bgschool1
Переглядів: 545 | Завантажень: 33 | Рейтинг: 0.0/0
Вхід

пошук
Стоп булінг
"Я маю право"
Актуально

Освітній округ


Прозора інформація
Звіт директора
Звіт директора школи за 2018/2019 н.р.
101 інформує

Нове на сайті
[12.02.2020]
Дії під час пожежі
[12.02.2020]
Користування вогнегасниками
[12.02.2020]
Вибухонебезпечні предмети
[12.02.2020]
Правила експлуатації електроприладів
[12.02.2020]
Отруєння чадним газом!
[05.12.2019]
Алгоритм організації екскурсій
[11.11.2019]
Обласні майстер-класи
[29.10.2019]
План роботи на осінні канікули
[29.10.2019]
Семінар "Шляхом до досконалості"
[29.10.2019]
Професійного зростання вчителя в умовах сучасного освітнього простору
Корисні посилання

















Copyright MyCorp © 2020
Використовуються технології uCoz