Субота, 18.11.2017, 15:40

Ви увійшли якНевідомий
Група "Гости"Вітаю Вас Невідомий



меню сайту
Звіт директора
Звіт директора школи за 2016/2017 н.р.
Оздоровлення
Он-лайн сервіси




Інтерактивна таблиця Менделєєва


Захист прав дитини
Національна дитяча гаряча лінія

педагогічна преса










статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Професійна  орієнтація – це система заходів, спрямованих на забезпечення активного, свідомого професійного самовизначення та  встановлення особистості з урахуванням своїх можливостей та індивідуальних особливостей і кон’юнктури ринку праці для повноцінної самореалізації в професійній діяльності

Профорієнтаційна робота умовно поділяється на два періоди: допрофесійний і професійний.

Початковий етап: дошкільний вік, 1-4 класи. Передбачає ознайомлення дітей з деякими професіями; формування поваги до працівників, емоційно-забарвленого позитивного відношення до різних видів трудової та професійної діяльності, інтересу до пізнання своєї особистості; діагностику задатків, створення умов для реалізації здібностей дітей, проведення консультацій з батьками відносно їх розвитку; формування початкових загально-трудових умінь та навичок, здатності до взаємодії з іншими в процесі діяльності, виховання загальної культури праці шляхом залучення до посильних видів трудової діяльності посильних видів трудової діяльності. Результат - сформоване відношення до себе, суспільства і професійної діяльності

 Розвідувально-пошуковий етап: 5-7 класи. Передбачає: формування ціннісних орієнтацій, мотивації самопізнання, установки на власну активність у професійному самовизначенні та оволодінні професійною діяльністю; систематичне ознайомлення з поширеними професіями; формування умінь самооцінки, самоаналізу з метою усвідомлення власної професійної спрямованості; консультування відносно вибору профілю подальшої освіти та трудової діяльності (навчальних закладів, факультативів, спецпредметів, гуртків, секцій); створення умов для розвитку здібностей в різних видах трудової (та наближеної до професійної) діяльності; формування загальнотрудових умінь. Результат - вибір напрямку (профілю) продовження освіти в старших класах та сфери самореалізації.

Базовий (визначальний) етап: 8-9 (8-11) класи. Передбачає: вивчення наукових основ вибору професії (класифікаційних ознак професій, їх вимог до людини, основних професійно-важливих якостей, правил вибору професії); оволодіння методиками самопізнання, самооцінки, розвитку індивідуальних професійно-важливих якостей; формування уміння співставляти вимоги професій з власними можливостями та кон'юнктурою ринку праці; створення умов для професійної проби в різних видах професійної (чи наближеної до професійної) діяльності; консультування відносно вибору професії та навчального закладу. Результат - сформованість особистісно-значимого змісту вибору професії, стійкої професійної спрямованості (професійних намірів, планів оволодіння професією, професійної перспективи).

Професійний період включає етапи професійного навчання та професійна діяльність.    

Профорієнтація учнів у школі здійснюється як у процесі їхнього навчання, так і в позакласній і позашкільній роботі. У цій роботі беруть участь весь педагогічний колектив, шкільний лікар, бібліотекар, батьківський комітет, тому об'єктом планування стає діяльність (профорієнтаційного характеру) усіх названих ланок. План повинен розкривати зміст діяльності кожної ланки шкільного колективу, включеного в профорієнтаційну роботу.

Планування профорієнтаційної роботи класними керівниками

1.   Проводити цикл бесід з учнями про вибір професії.

2.   Знайомити учнів з різними галузями господарства й окремих професій, у тому числі з професіями району.(У планах класного керівника повинні бути визначені форми ознайомлення учнів із професіями, найбільш доцільними в кожному конкретному випадку).

3.   Організувати  зустрічі профорієнтаційного характеру з кращими працівниками підприємства.

4.   Вивчати і систематично фіксувати результати вивчення інтересів, нахилів і здібностей учнів  класу.  Отримані дані відбити в характеристиках учнів з рекомендацією вибору сфери чи діяльності професії.

5.   Залучати учнів до участі в роботі гуртків, факультативів,   олімпіад і т.д. відповідно до їх інтересів і нахилів.

6.   З   учителями-предметниками,    бібліотекарем, психологом і лікарем школи обговорити спрямованість інтересів, нахилів,   стан   здоров'я   кожного   учня   у   світлі майбутнього вибору професії. Забезпечити учням (у   разі потреби) лікарську   консультацію в зв'язку з вибором професії.

7.   В індивідуальних бесідах з батьками й учнями обговорити можливу сферу майбутньої діяльності учня, намітити міри для формування необхідних властивостей особистості, психологічних якостей.

8.   Організувати участь учнів класу в загальношкільних заходах профорієнтаційного характеру –читацьких конференціях,   диспутах,    вечорах, переглядах кінофільмів про професії, випуски стінних газет, радіопередачах.

Планування профорієнтаційної роботи учителями-предметниками

1.   Виділити в програмному матеріалі теми, у зміст яких доцільно включити профінформаційний  матеріал.

2.   Визначити форми подачі профінформаційного матеріалу, найбільш відповідному змісту тієї чи іншої  теми.  Продумати підбор  відповідного наочного приладдя, кіно-, відеоматеріала.

3.   Вивчити літературу про області господарства й основних професій, зв'язаних із програмним матеріалом по даному предметі.

4.   У процесі проведення уроків вивчати інтереси і схильності учнів, фіксувати результати, обговорювати їх із учнями і класними керівниками.

5.   Регулярно проводити    індивідуальну    роботу з  учнями з метою   формування   в них інтересів і схильностей до досліджуваного предмета і зв'язаним з ним професіям.

6.   Поглиблювати свої знання в області психології особистості школяра і методів її вивчення.

План профорієнтаційної роботи у школі на 2017/2018 н.р.

 
Вхід

пошук
Актуально

Освітній округ


Основна інформація
БІЗНЕС-ТУРНІР

Нове на сайті
[14.11.2017]
Ознайомлення першокласників з бібліотекою
[03.11.2017]
Пробне ЗНО 2018
[03.11.2017]
«Шкільний портал» пропонує учням 11-х пройти пробне ЗНО
[11.10.2017]
Вшановуємо людей похилого віку
[11.10.2017]
День бійця територіальної оборони
[26.09.2017]
Формування компетентностей школярів
[13.09.2017]
Методична робота у 2017/2018 н.р.
[13.09.2017]
План роботи школи "Молодість та перспектива" на 2017/2018 н.р.
[17.08.2017]
План проведення позакласних виховних заходів на 2017/2018 н. р.
[15.08.2017]
Методичні рекомендації щодо викладання предметів 2017/2018 н.р.
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Батькам

Корисні посилання



















Copyright MyCorp © 2017
Використовуються технології uCoz